ΛΑΚΩΝΙΚΟΤΗΤΑ

Read Time:59 Second

Τάξη: Β’ Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Σκοπός:
Ο σκοπός του σεναρίου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της περιεκτικής και ουσιαστικής έκφρασης, ενθαρρύνοντάς τους να εξασκηθούν στη συντομία και την ακρίβεια λόγου. Στόχος είναι να αναπτύξουν τη δυνατότητα να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ ουσιώδους και περιττού λόγου, καθώς και να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη της λακωνικότητας στην αποτελεσματική επικοινωνία.

Διδακτικοί στόχοι:

• Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία της περιεκτικής και ουσιαστικής έκφρασης.
• Να εξασκηθούν στη συντομία και ακρίβεια λόγου.
• Να αντιληφθούν τη διαφορά μεταξύ ουσιώδους και περιττού λόγου.

Διδακτική πορεία:

  1. Εισαγωγή: Ανάγνωση λακωνικών ρητών/αφορισμών.
  2. Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες
  3. Κατανόηση: Ανάλυση παραδειγμάτων λακωνικής και φλύαρης έκφρασης.
  4. Δραστηριότητα: Μετατροπή φλύαρων παραγράφων σε σύντομες και περιεκτικές.
  5. Συζήτηση: Ποια είναι τα όρια της συντομίας στον λόγο;

Αξιολόγηση: Δημιουργία λακωνικού σχολίου για επίκαιρο θέμα (π.χ. σε μορφή tweet ή αφίσας).

Χρήσιμο υλικό θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

https://latistor.blogspot.com/2015/10/blog-post_6.html

https://laventer.blogspot.com/2014/10/blog-post.html

https://ekthesi.tumblr.com/lakonikotita

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post 28130 “ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ” ΜΕ ΠΡΟΣΘΗΚΗ 2ΟΥ & 3ΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Next post 32992 “ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ” ΜΕ ΠΡΟΣΘΗΚΗ 2ου & 3ου ΘΕΜΑΤΟΣ