ΜΜΕ & ΜΚΔ

Read Time:1 Minute, 16 Second

Τάξη: Β’ Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Σκοπός:
Ο σκοπός του σεναρίου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις λειτουργίες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, καθώς και τις επιρροές που ασκούν στη διαμόρφωση απόψεων και στη διαχείριση της πληροφορίας. Στόχος είναι επίσης να ενισχυθεί η κριτική σκέψη των μαθητών όσον αφορά την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των πηγών πληροφόρησης, προκειμένου να γίνουν πιο συνειδητοί χρήστες των μέσων και να αντιληφθούν τη δύναμη που έχουν στην κοινή γνώμη.

Διδακτικοί στόχοι:

  • Να διακρίνουν οι μαθητές τις λειτουργίες των ΜΜΕ και των ΜΚΔ.
  • Να αντιλαμβάνονται τις επιρροές τους στη διαμόρφωση απόψεων.

Διδακτική πορεία:

  1. Εισαγωγή: Παρουσίαση δύο διαφορετικών ειδήσεων για το ίδιο γεγονός (ΜΜΕ vs ΜΚΔ).
  2. Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες
  3. Κατανόηση: Συζήτηση για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των πηγών.
  4. Δραστηριότητα: Οι μαθητές δημιουργούν “εικονικές” αναρτήσεις για μια είδηση, παριστάνοντας διαφορετικές πηγές.
  5. Συζήτηση: Ποιος ο ρόλος των ΜΜΕ και ΜΚΔ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης;

Αξιολόγηση: Ερωτηματολόγιο κατανόησης με πολλαπλής επιλογής ερωτήσεις και σύντομη ανοιχτή απάντηση.

https://latistor.blogspot.com/2014/09/blog-post.html

http://lyk-kampan.kil.sch.gr/Efimerida_2.htm

http://6lyk-zograf.att.sch.gr/wp/wp-content/uploads/projects/Reality.pdf

http://photodentro.edu.gr/photodentro/Reality_show_pidx0033694/

https://latistor.blogspot.com/2017/04/reality-shows.html

https://schoolpress.sch.gr/fselides/?p=1390

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΟΙΜΙΩΝ ΙΛΙΑΔΑΣ-ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ
Next post ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ