ΠΡΟΤΥΠΑ & ΕΙΔΩΛΑ
Τάξη: Α’ Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Σκοπός:
Ο σκοπός του σεναρίου είναι να βοηθήσουν οι μαθητές να αναγνωρίσουν τη διαφορά μεταξύ προτύπων και ειδώλων και να κατανοήσουν τον ρόλο που διαδραματίζουν στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους. Μέσω της κριτικής αξιολόγησης των επιρροών που προέρχονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι μαθητές θα ενισχύσουν την ικανότητά τους να επιλέγουν πρότυπα με βάση τις αξίες και τις αρχές τους, ενώ θα προβληματιστούν για τους κινδύνους της άκριτης μίμησης.
Διδακτικοί στόχοι:
• Να αναγνωρίζουν οι μαθητές τη διαφορά μεταξύ προτύπων και ειδώλων.
• Να προβληματιστούν για τον ρόλο που διαδραματίζουν στη διαμόρφωση προσωπικότητας.
• Να αξιολογούν κριτικά τις επιρροές από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Διδακτική πορεία:
- Εισαγωγή: Προβολή εικόνων/βίντεο από πρότυπα και είδωλα της σύγχρονης εποχής (influencers, επιστήμονες, καλλιτέχνες).
- Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες.
- Κατανόηση: Ανάγνωση άρθρου ή αποσπάσματος σχετικού με τη θεματική και εντοπισμός των βασικών ιδεών.
- Δραστηριότητα: Δημιουργία διαγράμματος σύγκρισης «Πρότυπο vs Είδωλο».
- Συζήτηση: Ποια πρότυπα επιλέγουν οι μαθητές και γιατί; Ποιοι οι κίνδυνοι της άκριτης μίμησης;
Αξιολόγηση: Γραπτή παράγραφος: «Ποιο πρόσωπο αποτελεί για μένα πρότυπο και γιατί;»
Επιπλέον ιδέες θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
https://www.vlioras.gr/Philologia/Composition/Protypa.htm
http://alldayschool.blogspot.com/2018/02/blog-post_68.html
https://latistor.blogspot.com/2018/08/blog-post_24.html
http://evgeniageorgakopoulou.weebly.com/uploads/3/1/4/8/31483521/protypa_kai_eidola.pdf

Average Rating