12 ΘΕΟΙ ΟΛΥΜΠΟΥ

Read Time:2 Minute, 4 Second

Διδακτικό Σενάριο: “Δημιουργούμε τον δικό μας Ολύμπιο Φάκελο!”

Τάξη: Ε΄ ή Στ΄ Δημοτικού ή Α΄ Γυμνασίου

Διδακτική Ενότητα: Μυθολογία – Οι 12 Θεοί του Ολύμπου

Διάρκεια: 3-5 διδακτικές ώρες

Γνωστικά Αντικείμενα: Γλώσσα, Ιστορία, Πληροφορική, Καλλιτεχνικά

Σκοπός:

Να γνωρίσουν οι μαθητές τους 12 Θεούς του Ολύμπου μέσα από εργασία που προωθεί τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα, να καλλιεργήσουν δεξιότητες αναζήτησης και οργάνωσης πληροφοριών, και να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ για να δημιουργήσουν τον δικό τους εκπαιδευτικό φάκελο, ενισχύοντας παράλληλα τη φαντασία, τη γλωσσική έκφραση και τη συνεργασία μέσα στην ομάδα.

Διδακτικοί Στόχοι:

Οι μαθητές να μπορούν:

  • Να αναγνωρίζουν τους 12 θεούς του Ολύμπου και τα βασικά χαρακτηριστικά τους.
  • Να συλλέγουν, οργανώνουν και παρουσιάζουν πληροφορίες.
  • Να χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ΤΠΕ για την παραγωγή ψηφιακού υλικού.
  • Να συνεργάζονται και να αναλαμβάνουν ρόλους σε ομάδες.

Περιγραφή Σεναρίου

1. Εισαγωγή (1η ώρα)

Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει τους 12 θεούς του Ολύμπου μέσα από βιβλία και σύντομα βίντεο ή αφήγηση.

2. Δημιουργία Ομάδων Εργασίας

Οι μαθητές χωρίζονται σε 6 ομάδες, με καθεμία να αναλαμβάνει 2 θεούς/θεές. Κάθε ομάδα έχει έναν συντονιστή, έναν ερευνητή, έναν συγγραφέα και έναν σχεδιαστή.

3. Έρευνα & Συγγραφή (2η – 3η ώρα)

Οι ομάδες:

  • Συλλέγουν πληροφορίες για τους θεούς τους (πηγές: σχολικά και εξωσχολικά βιβλία*, εγκυκλοπαίδειες, εκπαιδευτικά sites).
  • Συμπληρώνουν τις εξής ενότητες για κάθε θεό/θεά:
    • Γέννηση/Δημιουργία
    • Ρόλος / Ιδιότητες
    • Σύμβολα
    • Σημαντικοί μύθοι
  • Επιλέγουν μία δημιουργική δραστηριότητα, π.χ. γρίφο, αναγραμματισμό, ακροστιχίδα, Sudoku, κουίζ πολλαπλής επιλογής.

4. Ψηφιακή Δημιουργία (4η – 5η ώρα)

Οι μαθητές δημιουργούν ένα ψηφιακό αρχείο τύπου Word ή PowerPoint (ή και Canva/Book Creator) το οποίο θα περιλαμβάνει:

  • Το πληροφοριακό υλικό
  • Εικόνες, εικονογραφήσεις ή σκίτσα (π.χ. να δημιουργήσουν μέσω του chat gpt μια αντιπροσωπευτική εικόνα για τους θεούς τους)
  • Γλωσσικά παιχνίδια και ασκήσεις

Υλικά & Μέσα

  • Υπολογιστές/τάμπλετ με πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Εκπαιδευτικά βιβλία/έντυπα
  • Word / PowerPoint / Canva
  • Εκτυπωμένες οδηγίες και πίνακες καταγραφής

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση είναι διαμορφωτική:

  • Παρατήρηση κατά την ομαδική εργασία
  • Αυτοαξιολόγηση (τι έμαθα, τι μου άρεσε)
  • Παρουσίαση κάθε ομάδας στην ολομέλεια
  • Τελικός έλεγχος του φακέλου (πληρότητα, δημιουργικότητα, ορθότητα)

ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

https://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/5530/10-0248_Elliniki-Mythologia_A-Dimotikou

https://www.stratikis.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8A%CF%8C%CE%BD/%ce%bf%ce%b9-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%ce%b9-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bf%ce%bb%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85

https://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/mythology/lexicon/index.html

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΝΩΜΑΛΑ ΡΗΜΑΤΑ
Next post ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ & ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ