ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Read Time:1 Minute, 37 Second

Τάξη: Α΄ Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες


Σκοπός:
Η ενθάρρυνση της αγάπης για τη λογοτεχνία και η κατανόηση της σημασίας της φιλαναγνωσίας για την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της φαντασίας και της κριτικής σκέψης.

Διδακτικοί στόχοι:
• Να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να αναπτύξουν την αγάπη για τη λογοτεχνία.
• Να κατανοήσουν τη σημασία της φιλαναγνωσίας στη διαμόρφωση προσωπικότητας και κοινωνικών στάσεων.
• Να εξοικειωθούν με διάφορους λογοτεχνικούς συγγραφείς και έργα.

Διδακτική πορεία:

  1. Εισαγωγή:
    Ξεκινήστε με την έννοια της φιλαναγνωσίας και τη σημασία της για την προσωπική ανάπτυξη. Ρωτήστε τους μαθητές ποια βιβλία τους έχουν εντυπωσιάσει και γιατί.
  2. Κατανόηση:
    Παρουσιάστε τις διάφορες μορφές λογοτεχνίας (λογοτεχνία μυθοπλασίας, ποίηση, δοκίμιο κλπ.). Αναλύστε την αξία των βιβλίων για την ανάπτυξη της φαντασίας, της σκέψης και της συναισθηματικής νοημοσύνης. Συζητήστε το πώς η φιλαναγνωσία βοηθά στην κατανόηση της κοινωνίας και της ανθρώπινης φύσης.
  3. Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες
  4. Δραστηριότητα:
    Διαβάστε ένα σύντομο απόσπασμα από ένα γνωστό λογοτεχνικό έργο και ζητήστε από τους μαθητές να σχολιάσουν τις εντυπώσεις τους. Στη συνέχεια, δώστε τους έναν μικρό «διαγωνισμό βιβλίου», όπου θα προσπαθήσουν να μαντέψουν από ποιο έργο προέρχεται το απόσπασμα και ποιος είναι ο συγγραφέας.
  5. Συζήτηση:
    Συζητήστε πώς ένιωσαν οι μαθητές όταν διάβασαν το απόσπασμα και ποια χαρακτηριστικά του τους τράβηξαν. Ρωτήστε αν θεωρούν ότι η φιλαναγνωσία είναι σημαντική και γιατί. Αναπτύξτε μια συζήτηση για το πώς η ανάγνωση βοηθά στην ενίσχυση της προσωπικότητας και της κριτικής σκέψης.

Αξιολόγηση:
Η αξιολόγηση βασίζεται στη συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες και τη συζήτηση. Επίσης, αξιολογείται η κατανόηση των ωφελειών της φιλαναγνωσίας και η ανταπόκριση στις ερωτήσεις της συζήτησης.

Χρήσιμες πληροφορίες για την εν λόγω θεματική θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

https://latistor.blogspot.com/2015/07/blog-post.html

http://www.vlioras.gr/Philologia/Composition/Vivlio.htm

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΤΕΧΝΗ
Next post ΠΑΙΧΝΙΔΙ