ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Read Time:1 Minute, 16 Second

Τάξη: Α΄Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Σκοπός:
Η κατανόηση της αξίας του παιχνιδιού στην ανάπτυξη κοινωνικών, γνωστικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, καθώς και η διάκριση μεταξύ ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Διδακτικοί στόχοι:
• Να κατανοήσουν οι μαθητές την αξία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη δεξιοτήτων.
• Να αναγνωρίσουν τις διάφορες μορφές παιχνιδιού (ατομικό, ομαδικό, εκπαιδευτικό).
• Να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ ψυχαγωγικού και εκπαιδευτικού παιχνιδιού.

Διδακτική πορεία:

  1. Εισαγωγή:
    Παρουσιάστε την έννοια του παιχνιδιού. Ρωτήστε τους μαθητές πώς καταλαβαίνουν την έννοια «παιχνίδι» και ποια παιχνίδια τους αρέσουν. Σχολιάστε τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές αξίες του παιχνιδιού.
  2. Κατανόηση:
    Αναλύστε τις διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών:
    • Ψυχαγωγικά παιχνίδια (π.χ. παιχνίδια υπολογιστών, αθλητικά).
    • Εκπαιδευτικά παιχνίδια (π.χ. εκπαιδευτικές εφαρμογές, παιχνίδια λέξεων ή μαθηματικών).
      Συζητήστε την σημασία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και γνωστικών δεξιοτήτων.
  3. Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες
  4. Δραστηριότητα:
    Διεξάγετε ένα σύντομο εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τάξη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παιχνίδια λέξεων ή κάποιο διαγωνισμό γνώσεων. Επισημάνετε πώς το παιχνίδι ενισχύει τη συνεργασία και τη μάθηση.
  5. Συζήτηση:
    Συζητήστε με τους μαθητές πώς ένιωσαν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Τι έμαθαν από αυτό; Ποια ήταν η αξία της συνεργασίας ή της ανταγωνιστικότητας; Ποιες δεξιότητες ανέπτυξαν;

Αξιολόγηση:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω της παρατήρησης της συμμετοχής των μαθητών στη δραστηριότητα και της συζήτησης που ακολούθησε. Επίσης, αξιολογείται η κατανόηση των διάφορων μορφών παιχνιδιού.

Χρήσιμες πληροφορίες για την εν λόγω θεματική θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

http://2lyk-megar.att.sch.gr/docs/projects/project_paixnidi_keimeno.pdf

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
Next post Η Ψυχολογική Επίδραση της Σχολικής Πίεσης στους Μαθητές: Αιτίες, Συνέπειες και Τρόποι Αντιμετώπισης