ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ, ΠΑΡΑΠΛΗΡΦΟΡΗΣΗ, ΥΠΕΡΠΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
Τάξη: Β’ Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Σκοπός:
Ο σκοπός του σεναρίου είναι να ενισχύσει την κριτική σκέψη των μαθητών, βοηθώντας τους να εντοπίζουν τα χαρακτηριστικά της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας, καθώς και να κατανοούν τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την παραπλάνηση. Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν κριτική στάση απέναντι στις πληροφορίες που δέχονται και να αναπτύξουν δεξιότητες για να προστατεύονται από την παραπληροφόρηση και την υπερπληροφόρηση, ενισχύοντας την υπεύθυνη και ενημερωμένη χρήση των μέσων επικοινωνίας.
Διδακτικοί στόχοι:
- Να εντοπίζουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας.
- Να αποκτούν κριτική στάση απέναντι στις πληροφορίες που δέχονται.
Διδακτική πορεία:
- Εισαγωγή: Παρουσίαση ψευδούς είδησης που είχε μεγάλη απήχηση.
- Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες
- Κατανόηση: Ανάλυση της δομής και των τεχνικών της είδησης.
- Δραστηριότητα: Οι μαθητές αναλύουν 2-3 τίτλους ειδήσεων και εντοπίζουν στοιχεία προπαγάνδας.
- Συζήτηση: Πώς μπορούμε να προστατευτούμε από την παραπληροφόρηση;
Αξιολόγηση: Δημιουργία “οδηγού” για υπεύθυνη πληροφόρηση σε 5 σημεία.
Επιπλέον ιδέες και πληρφοριακό υλικό μπορείτε να αντλήσετε από τους παρακάτω συνδέσμους:
https://latistor.blogspot.com/2015/03/blog-post_12.html
https://e-didaskalia.blogspot.com/2015/03/blog-post_701.html
https://latistor.blogspot.com/2015/05/blog-post_17.html

Average Rating