ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ, ΠΑΡΑΠΛΗΡΦΟΡΗΣΗ, ΥΠΕΡΠΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ

Read Time:1 Minute, 18 Second

Τάξη: Β’ Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Σκοπός:
Ο σκοπός του σεναρίου είναι να ενισχύσει την κριτική σκέψη των μαθητών, βοηθώντας τους να εντοπίζουν τα χαρακτηριστικά της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας, καθώς και να κατανοούν τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την παραπλάνηση. Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν κριτική στάση απέναντι στις πληροφορίες που δέχονται και να αναπτύξουν δεξιότητες για να προστατεύονται από την παραπληροφόρηση και την υπερπληροφόρηση, ενισχύοντας την υπεύθυνη και ενημερωμένη χρήση των μέσων επικοινωνίας.

Διδακτικοί στόχοι:

  • Να εντοπίζουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας.
  • Να αποκτούν κριτική στάση απέναντι στις πληροφορίες που δέχονται.

Διδακτική πορεία:

  1. Εισαγωγή: Παρουσίαση ψευδούς είδησης που είχε μεγάλη απήχηση.
  2. Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες
  3. Κατανόηση: Ανάλυση της δομής και των τεχνικών της είδησης.
  4. Δραστηριότητα: Οι μαθητές αναλύουν 2-3 τίτλους ειδήσεων και εντοπίζουν στοιχεία προπαγάνδας.
  5. Συζήτηση: Πώς μπορούμε να προστατευτούμε από την παραπληροφόρηση;

Αξιολόγηση: Δημιουργία “οδηγού” για υπεύθυνη πληροφόρηση σε 5 σημεία.

Επιπλέον ιδέες και πληρφοριακό υλικό μπορείτε να αντλήσετε από τους παρακάτω συνδέσμους:

https://latistor.blogspot.com/2015/03/blog-post_12.html

https://www.dictyo.gr/index.php/categories/item/2795-ekfrasi-ekthesi-v-lykeiou-analytiko-diagramma-gia-tin-parapliroforisi

https://e-didaskalia.blogspot.com/2015/03/blog-post_701.html

https://latistor.blogspot.com/2015/05/blog-post_17.html

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ
Next post ΛΟΓΟΣ