ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Read Time:1 Minute, 41 Second

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Τα τιμαλφή

παλιά

τα φύλαγαν

σε μπαούλα

Σήμερα

τα βάζουν

σε θυρίδες

Καλύτερα

να τα κλείνεις

σε σελίδες

Όπως

παιδί

έκλεινες

λουλουδάκια

με μίσχους

Θα πέσουν

σε καλά

χέρια

Σίγουρα…

Σπυρίδων Κ. Κούτρας

Αθήνα

Πως αντιμετωπίζεται το βιβλίο στο ποίημα; Συμφωνείτε με την άποψη που προβάλλεται για το βιβλίο στο ποίημα;

Βασική ιδέα του ποιήματος με τίτλο «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ» είναι το βιβλίο ως χώρος διαφύλαξης όσων έχουν αξία ανεκτίμητη. Το ποιητικό υποκείμενο στους τέσσερις πρώτους στίχους παρουσιάζει τον τρόπο αποθήκευσης και προστασίας των τιμαλφών αντικειμένων παλαιότερα σε αντίθεση με τους τρεις επόμενους, όπου παρουσιάζει αυτόν τον τρόπο στη σύγχρονη εποχή για να καταλήξει να προτείνει ως ιδανικότερο τη διαφύλαξή τους στις σελίδες ενός βιβλίου στους στίχους 8,9,10. Απευθυνόμενο σε β’ ενικό στον κάθε άνθρωπο συμβουλεύει, όπως φαίνεται από τη χρήση της Υποτακτικής, να διαφυλάσσονται τα αντικείμενα αξίας μέσα σε σελίδες. Στη συνέχεια, η αναλογία με την εικόνα του παιδιού που κλείνει στις σελίδες του βιβλίου «λουλουδάκια με μίσχους» αναδεικνύει πως τα βιβλία αποτελούν τους ιδανικούς φορείς διατήρησης κάθε τι πολύτιμου και ευαίσθητου παραπέμποντας συνειρμικά σε ιδέες και αξίες της ανθρώπινης εμπειρίας. Οι τελευταίοι τέσσερις στίχοι του ποιήματος με τη χρήση της Οριστικής Μέλλοντα «Θα πέσουν» και του βεβαιωτικού επιρρήματος «Σίγουρα» προσδίδουν μια αισιόδοξη νότα, επιβεβαιώνοντας την ελπίδα ότι οι πολύτιμες γνώσεις και αναμνήσεις που φυλάσσονται εκεί θα ανακαλυφθούν από ανθρώπους φιλαναγνώστες «καλά χέρια» που εκτιμούν τη γνώση.

Συμφωνώ με το ποιητικό υποκείμενο, καθώς πιστεύω πως τα βιβλία διαφυλάσσουν και αναδεικνύουν ιδέες και αξίες με τρόπο ζωντανό και διαχρονικό. Τα βιβλία είναι οι καλύτεροι φορείς διατήρησης και μετάδοσης του πολιτισμού, ενώ ο μορφωμένος άνθρωπος είναι ο μόνος που μπορεί να ανακαλύψει και να αποκαλύψει αυτόν τον πλούτο. (225 λέξεις)

Θέλω να εκφράσω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη προς τον κύριο Κούτρα που μου επέτρεψε να γράψω το ερμηνευτικό σχόλιο του ποιήματός του και να το κοινοποιήσω εδώ. Το ποίημα βαθυστόχαστο, αισιόδοξο και πλούσιο σε κειμενικούς δείκτες αποτελεί ιδανική πρόταση για τη διδασκαλία του ερμηνευτικού σχολίου στη θεματική ενότητα που αφορά το Βιβλίο, τη Φιλαναγνωσία.

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΛΟΓΟΣ
Next post ΣΧΕΣΕΙΣ & ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ