ΚΑΒΑΦΗΣ “ΦΩΝΕΣ”
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ:
1. Σε τι αποσκοπεί η χρήση του πληθυντικού αριθμού στο ποίημα;
Ο ποιητής χρησιμοποιεί το α΄ πληθυντικό πρόσωπο («μας») για να εκφράσει ότι η εμπειρία της μνήμης δεν είναι ατομική, αλλά κοινή σε όλους τους ανθρώπους. Θέλει να δείξει ότι όλοι έχουμε αγαπημένα πρόσωπα που χάθηκαν και που επιστρέφουν στις σκέψεις μας σαν φωνές.
Έτσι, δημιουργεί συλλογικότητα και συναισθηματική ταύτιση με τον αναγνώστη.
2. Οι αναμνήσεις φτάνουν στα όνειρα και στη σκέψη του ποιητή σαν ήχος. Γιατί ο ποιητής αναφέρεται περισσότερο σε αυτή την πτυχή της ανάμνησης;
Ο Καβάφης επιλέγει την ηχητική διάσταση της μνήμης, γιατί ο ήχος είναι πιο άμεσος, συγκινησιακός και εσωτερικός από την εικόνα.
Οι φωνές:
- Ξυπνούν πιο έντονα τα αισθήματα
- Μοιάζουν με ψίθυρο από το παρελθόν
- Εμφανίζονται σαν μια μυστική επαφή με όσους χάθηκαν.
Η όραση δίνει απόσταση, ενώ ο ήχος φέρνει την παρουσία των προσώπων πιο κοντά, σχεδόν σαν να βρίσκονται πάλι δίπλα μας.
3. Σχολιάστε την ειδική λειτουργία των ήχων και της μουσικής στους δύο τελευταίους στίχους του ποιήματος.
Στους τελευταίους στίχους, οι ήχοι και η μουσική λειτουργούν σαν σύμβολα της ψυχικής ανάμνησης.
Δεν είναι πραγματικοί ήχοι, αλλά:
- εσωτερικοί ψίθυροι,
- ανακαλέσματα συναισθημάτων,
- μια μυστική μουσική της μνήμης.
Αυτή η μουσική δεν ακούγεται με τα αυτιά, αλλά με την ψυχή.
Έτσι ο Καβάφης δείχνει ότι οι αναμνήσεις δεν πεθαίνουν, αλλά συνεχίζουν να ζει μέσα μας με τρόπο υπόγειο και βαθύ, καθησυχαστικό αλλά και πικρό.
Συνοπτικά
| Στοιχείο | Λειτουργία |
|---|---|
| Πληθυντικός αριθμός | Δημιουργεί κοινό ανθρώπινο βίωμα και ταύτιση |
| Αναφορά στον ήχο | Φέρνει τις αναμνήσεις πιο κοντά και πιο συναισθηματικά |
| Ήχοι & μουσική στο τέλος | Σύμβολα της ζωντανής, εσωτερικής μνήμης |
About Post Author
evi
Διαβάστε ακόμα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ & ΑΦΗΓΗΣΗ
Διδακτικό Σενάριο: «Μαθαίνω να Περιγράφω και να Αφηγούμαι» Μάθημα: Γλώσσα Α’ ΓυμνασίουΔιάρκεια: 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)Θέμα: Περιγραφή και Αφήγηση...
ΚΑΒΑΦΗΣ “ΣΤΑ 200 Π.Χ.”
https://pyknosi1.my.canva.site/200 https://www.canva.com/design/DAG5Zt-mJp8/_m5fhu4TeaLWnQ1RcrOM7g/view?utm_content=DAG5Zt-mJp8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=hc8b47be2d7 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 1. Πώς παρουσιάζει ο ομιλητής την εκστρατεία; Ως θαυμαστή, νικηφόρα, περίλαμπρη και απαράμιλλη....
ΙΤΑΛΟ ΚΑΛΒΙΝΟ “ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ”
https://www.canva.com/design/DAG2OpsO2Ng/XJ_GtZkvqJ4L0YkrPeEx0Q/view?utm_content=DAG2OpsO2Ng&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h9ec3f5f89c
ΚΑΒΑΦΗΣ ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ
ΚΑΒΑΦΗΣ ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣDownload https://www.canva.com/design/DAG1ou95Ou0/fdSugURdXg3C7Fg1SFWP2w/view?utm_content=DAG1ou95Ou0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h92e0a6176b
ΒΙΝΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ
ΚΟΡΝΑΡΟΣ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣDownload https://www.canva.com/design/DAG1aC-86i8/q-84bflSWcRSUiKhrIiWqg/view?utm_content=DAG1aC-86i8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h7b9cb6e915
ΔΡΟΣΙΝΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
https://www.canva.com/design/DAG1aJDdWLY/qCLKsGWzk9KilBR0ymjFew/view?utm_content=DAG1aJDdWLY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h17e02278e7

Average Rating