ΚΑΒΑΦΗΣ “ΦΩΝΕΣ”

Read Time:1 Minute, 27 Second

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ:

1. Σε τι αποσκοπεί η χρήση του πληθυντικού αριθμού στο ποίημα;

Ο ποιητής χρησιμοποιεί το α΄ πληθυντικό πρόσωπο («μας») για να εκφράσει ότι η εμπειρία της μνήμης δεν είναι ατομική, αλλά κοινή σε όλους τους ανθρώπους. Θέλει να δείξει ότι όλοι έχουμε αγαπημένα πρόσωπα που χάθηκαν και που επιστρέφουν στις σκέψεις μας σαν φωνές.
Έτσι, δημιουργεί συλλογικότητα και συναισθηματική ταύτιση με τον αναγνώστη.


2. Οι αναμνήσεις φτάνουν στα όνειρα και στη σκέψη του ποιητή σαν ήχος. Γιατί ο ποιητής αναφέρεται περισσότερο σε αυτή την πτυχή της ανάμνησης;

Ο Καβάφης επιλέγει την ηχητική διάσταση της μνήμης, γιατί ο ήχος είναι πιο άμεσος, συγκινησιακός και εσωτερικός από την εικόνα.
Οι φωνές:

  • Ξυπνούν πιο έντονα τα αισθήματα
  • Μοιάζουν με ψίθυρο από το παρελθόν
  • Εμφανίζονται σαν μια μυστική επαφή με όσους χάθηκαν.

Η όραση δίνει απόσταση, ενώ ο ήχος φέρνει την παρουσία των προσώπων πιο κοντά, σχεδόν σαν να βρίσκονται πάλι δίπλα μας.


3. Σχολιάστε την ειδική λειτουργία των ήχων και της μουσικής στους δύο τελευταίους στίχους του ποιήματος.

Στους τελευταίους στίχους, οι ήχοι και η μουσική λειτουργούν σαν σύμβολα της ψυχικής ανάμνησης.
Δεν είναι πραγματικοί ήχοι, αλλά:

  • εσωτερικοί ψίθυροι,
  • ανακαλέσματα συναισθημάτων,
  • μια μυστική μουσική της μνήμης.

Αυτή η μουσική δεν ακούγεται με τα αυτιά, αλλά με την ψυχή.
Έτσι ο Καβάφης δείχνει ότι οι αναμνήσεις δεν πεθαίνουν, αλλά συνεχίζουν να ζει μέσα μας με τρόπο υπόγειο και βαθύ, καθησυχαστικό αλλά και πικρό.


Συνοπτικά

ΣτοιχείοΛειτουργία
Πληθυντικός αριθμόςΔημιουργεί κοινό ανθρώπινο βίωμα και ταύτιση
Αναφορά στον ήχοΦέρνει τις αναμνήσεις πιο κοντά και πιο συναισθηματικά
Ήχοι & μουσική στο τέλοςΣύμβολα της ζωντανής, εσωτερικής μνήμης

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΙΤΑΛΟ ΚΑΛΒΙΝΟ “ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ”
Next post ΚΑΒΑΦΗΣ “ΣΤΑ 200 Π.Χ.”