ΚΑΒΑΦΗΣ “ΣΤΑ 200 Π.Χ.”

Read Time:46 Second

https://pyknosi1.my.canva.site/200

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

1. Πώς παρουσιάζει ο ομιλητής την εκστρατεία;

  • Ως θαυμαστή, νικηφόρα, περίλαμπρη και απαράμιλλη.
  • Σημαντικότερα επιτεύγματα: νίκες σε Γρανικό – Ισσό – Άρβηλα, δημιουργία ελληνιστικών βασιλείων, εξάπλωση πολιτισμού και Κοινής Ελληνικής.

2. Γιατί απουσίασαν οι Λακεδαιμόνιοι; Πώς σχολιάζεται;

  • Επικαλέστηκαν την παράδοσή τους: δεν συμμετέχουν σε εκστρατεία δίχως Σπαρτιάτη αρχηγό.
  • Ο ομιλητής ειρωνεύεται την υπεροψία/ακαμψία τους.
  • Ειρωνεία και στο τέλος: «Για Λακεδαιμονίους να μιλούμε τώρα!».

3. Πόσα χρονικά επίπεδα υπάρχουν;

  1. 200 π.Χ. – εποχή ομιλητή.
  2. Εποχή Αλέξανδρου (130 χρόνια πριν).
  3. 1931 – εποχή Καβάφη (μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή).

4. Λειτουργία επιθέτων

  • Τονίζουν:
    • την ειρωνεία («πολύτιμους υπηρέτας»),
    • τη σημασία των μαχών («τελειωτική», «φοβερός»),
    • το μεγαλείο της εκστρατείας («θαυμάσια», «δοξασμένη», «απαράμιλλη»).
  • Αναδεικνύουν την ένταση, τον θαυμασμό και το ιστορικό μεγαλείο.

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΚΑΒΑΦΗΣ “ΦΩΝΕΣ”
Next post ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ