ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ

Read Time:1 Minute, 48 Second

Τάξη: Β’ Λυκείου
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Σκοπός:
Ο σκοπός του σεναρίου είναι να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές γύρω από τα φαινόμενα των στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και του ρατσισμού, βοηθώντας τους να κατανοήσουν τη σημασία του σεβασμού στη διαφορετικότητα και να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι σε ρατσιστικές συμπεριφορές στην καθημερινή ζωή και τα ΜΜΕ. Στόχος είναι επίσης να ενισχυθεί η ικανότητα των μαθητών να εντοπίζουν και να καταρρίπτουν κοινωνικά στερεότυπα, αναγνωρίζοντας τον ρόλο της παιδείας και της οικογένειας στην καλλιέργεια ή αποδόμηση αυτών.

Διδακτικοί στόχοι:

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια των στερεοτύπων, προκαταλήψεων και του ρατσισμού.
  • Να εντοπίζουν ρατσιστικές συμπεριφορές στην καθημερινότητα και τα ΜΜΕ.
  • Να ευαισθητοποιηθούν ως προς τη σημασία του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Διδακτική πορεία:

  1. Εισαγωγή: Προβολή μικρού βίντεο ή διαφήμισης που αναδεικνύει ρατσιστική συμπεριφορά.
  2. Κατανόηση: Ανάγνωση σχετικού άρθρου – εντοπισμός επιχειρημάτων και στάσεων.
  3. Θεωρία: από τις παρακάτω διαφάνειες
  4. Δραστηριότητα: Δημιουργία αφίσας ή μικρού σεναρίου που καταρρίπτει ένα κοινωνικό στερεότυπο.
  5. Συζήτηση: Πώς καλλιεργούνται τα στερεότυπα; Ποιος ο ρόλος της παιδείας και της οικογένειας;

Αξιολόγηση: Μικρό γραπτό σχόλιο (100 λέξεις) με θέμα: “Ποια ευθύνη έχουμε ως άτομα απέναντι στον ρατσισμό;”

Επιπλέον υλικό θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

https://sites.google.com/site/kinosnous/home/ekthesi-ekfrasi/themata-ekthesis/ratsismos

https://schoolblender.wordpress.com/2018/11/09/%cf%81%ce%b1%cf%84%cf%83%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%83

https://latistor.blogspot.com/2014/05/blog-post.html

https://www.vlioras.gr/Philologia/Composition/Ratsismos.htm

https://symvstathmos.files.wordpress.com/2014/10/cf81ceb1cf84cf83ceb9cebccf8ccf823ceb7cebfcebcceacceb4ceb1.pdf

http://2gym-pefkis.att.sch.gr/old%20site/arthro_ratsismos.htm

https://koutrozi.gr/ergasies/63-ratsismos

https://latistor.blogspot.com/2015/11/blog-post_1.html

http://2lyk-n-filad.att.sch.gr/files/Superstitions.pdf

http://filologikesidees.blogspot.com/2013/06/blog-post_4823.html

https://laventer.blogspot.com/2010/08/blog-post_7308.html

About Post Author

evi

Ονομάζομαι Εύη Πεπέ και είμαι εκπαιδευτικός-φιλόλογος-συγγραφέας. Είμαι πτυχιούχος της «Κλασικής Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Επίσης, διαθέτω σεμιναριακή επιμόρφωση στην «Ειδική Αγωγή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Εργάζομαι στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (σχολεία & φροντιστήρια) και συνεργάζομαι με τους εκδοτικούς οίκους 24γράμματα (https://24grammata.com/) και Upbility (https://upbility.gr/), ενώ δείγμα της δουλειάς μου έχει αναρτηθεί στους ιστοτόπους: study4exams.gr, lexigram.gr και https://users.sch.gr/ipap/index.htm
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post ΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ, ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ, ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ, ΧΕΙΡΩΝΑΚΤΙΚΗ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Next post ΔΙΑΛΟΓΟΣ